פרשיית הביג • רבני ועסקני העיר אשדוד נגד חברי המועצה

ישראל אוחיון 2 Comment on פרשיית הביג • רבני ועסקני העיר אשדוד נגד חברי המועצה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

​בעוד המאבק הציבורי נגד פתיחת ביג באשדוד הולך ומחריף, כאשר הציבור עומד לצאת להפגנת מחאה בנוסף למשמרות תפילה שיתקיימו ככל הנראה בכל השבתות הבאות ליד 'ביג'​, גובר הזעם בעיר דווקא נגד העסקונה המקומית וזאת לאחר שהרושם שנוצר מעלה כי הם מבקשים להשקיט את הנושא ולמנוע את המאבק.

הביקורת מופנית בעיקר כלפי נציגי יהדות התורה והשבת, ש"עד כה לא עשו", לדברי המבקרים, "מספיק בכדי למנוע את חילולי השבת". בש"ס טוענים כי נציגי ש"ס היו נכונים לפרוש מהקואליציה, אך לאחר שהתרשמו כי נציגי אגו"י אינם מתכוונים לפרוש נסוגו בהם מכוונתם.

ההתנהלות הזו מוזרה משום שיהדות התורה והשבת הניפה את דגל השבת בבחירות ואף הפעילה קמפיין מיוחד בכל רחבי העיר שקרא לציבור 'שים ג' לכבוד שבת'. בפועל, קולם של הנציגים נדם ולמעט קולו של הנציג הרביעי, איש חסידות פיטסבורג, עזרא שור, שפעיל ומוחה על הפירצה, כמעט ולא נשמע קולם של יתר הנציגים בנושא.

אם לא די בכך, טוענים בעיר כי ראש רשימת יהדות התורה בעיר מרדכי ליברמן המשמש כסגן רה״ע אישר את מתחם ביג בלא שהעלה את נושא חילולי השבת, שלא לדבר על כך שהנציגים האגודאיים אישרו את הרחבת פרוייקט המע"ר – השייך לג'קי בן זקן – בלי שידרשו ממנו לסגור את מתחם סטאר סנטר שבבעלותו שגם הוא פתוח בשבת במשך שנים ארוכות.

גם העובדה שרק כעת נודע כי בשנים האחרונות נפתחו ללמעלה מ-80 בתי עסק ברחבי העיר בלי שהנציגים יתבעו מראש העיר לעמוד בהתחייבותו כלפיהם בהסכם הקואליציוני לסגור את החנויות, מטרידה רבים מקרב התושבים.

חברי מועצה אשדוד ליברמן שור אמסלם

בד בבד לעיסוקים בשמירת השבת, התעוררו עסקני העיר שפנו לגדולי ישראל וגוללו בפניהם את הנעשה. לעובי הקורה נכנס אחד מגדולי ישראל שדרש הסברים על הנעשה. בהמשך שלחו גדולי ישראל את העסקן יצחק גולדקנופף, מזכיר הוועדה למען השבת,  שיכנס ויעקוב אחרי הנעשה.

"התברר דבר אחד" אומרים עסקנים באגודת ישראל בעיר, "מה שחשוב לנציגי השבת הם הכסאות, וכנראה שהם דבוקים אליהם חזק מאוד". ומי שביטא זאת מראש היה דווקא ראש העיר הקודם, צבי צילקר. הוא אמר מיד כאשר החלו להתעופף איומי הפרישה הראשונים כי "את הציבור החרדי מעניין דבר אחד: תקציבים. השבת פחות מעניינת אותם". כנראה שהוא יודע מה הוא אומר.

רבני אשדוד

הוכחה לכך ניתן היה לראות אתמול בכנס רבנים ועסקנים למען השבת שנערך בעיר. אחד מחברי המועצה האגודאיים שנדרש לספק הסברים מדוע העניינים מול ראש העיר לא מתקדמים, הטיל את האשמה על כך שרבני העיר הוציאו את המכתב נגד חילול השבת מאוחר מן המצופה, ולכן אין ידם משגת לפעול במהרה. אמירה זו קוממה את רבה של חסידות גור באשדוד הגרש'ד גרוס שזעם באומרו כי מי שנמצא קרוב לראש העיר זה הם, והם אלו שצריכים לספק הסבר לרבנים, ולכוונם ולספר להם איך ניתן לפתור בעיות.

איך זה יסתיים? נראה בקרוב.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בושה תתחילו להזיז את העניינים
    אתם נציגים של החרדים לדבר ה'
    ולא של עצמכם

  2. 1

    כל מילה אמת, גם בשאר צרכי העיר הם כמעט לא מטפלים, חוץ ממה שמעניין אותם אישית…